Ets a: Portada > Notícies > Participació de l'E...

27/10/2012

Participació de l'EMD de Picamoixons en l'Assamblea de l'associació d'EMD de Catalunya

PICAMOIXONS, PRESENT A LA TROBADA EXTRAODINÀRIA D’EMD DE CATALUNYA

Recull més de 700 firmes per la defensa de la continuïtat de les EMD

El passat dissabte 27 d’octubre es feu al Talladell (Urgell), una reunió extraodinària en la que es va debatre el futur de les EMD de Catalunya. Per part de l’EMD de Picamoixons hi van assistir el Quico Rull (president) i la Roser González (vocal).  L'assemblea ha aplegat representants de 14 de les 16 comarques catalanes que tenen EMD dins del seu territori, amb un total de més del 90% de la població que apleguen les EMD catalanes.

L'Agrupació d'Entitats Municipals Descentralitzades (EMD) de Catalunya va assegurar que la Generalitat garanteix que no se suprimirà cap entitat. En l'assemblea extraordinària, el director general d'Administració Local de la Generalitat, Joan Cañada, es va mostrar convençut que la reforma de l'administració local que vol fer el govern espanyol no afectarà les EMD de Catalunya ja que la Generalitat té les seves competències en organització territorial, que les atorga l'Estatut.

Cañada va assegurar que si hi hagués alguna llei que no respectés aquestes competències, "això seria motiu de considerar-la inconstitucional, i si des de Madrid hi ha tanta insistència en defensar aquesta Constitució, lògicament també s'ha de respectar en aquest sentit'.

El director general d'Administració Local de la Generalitat també ha refermat els seus arguments dient que la reforma del món local català que està promovent el Govern de Catalunya "no preveu la desaparició de les EMD catalanes sinó una regulació de les mateixes en el sentit d'ajustar les necessitats i requeriments de les entitat municipals descentralitzades del segle XXI". Aquesta reforma de l'administració local catalana, en relació a les EMD, se centrarà en fomentar l'autonomia local i dotar-les d'instruments que els donin una major legitimitat jurídica que evitin els conflictes que en l'actualitat es donen a l'hora de la negociació dels convenis competencials i econòmics entre les EMD i els ajuntaments on aquestes estan integrades.

Durant la seva intervenció, Cañada no només va blindar la continuïtat de la totalitat de les EMD de Catalunya, sinó que va obrir la porta a la creació de més entitats municipals en l'àmbit català.

Per la seva banda, el president de l'AEMDEC i president de l'EMD de Valldoreix, Josep Puig, va traslladar al director general la demanda de les EMD de Catalunya de poder comptar amb un representant de les EMD en la comissió redactora de la nova llei de reforma del món local català, de manera que aquest pugui traslladar les necessitats i inquietuds de les EMD a la nova llei que vol posar en marxa la Generalitat.

Durant l’assamblea s’han explicat els diferents passos que s’ha fet per tal de tirar enrere l’avantprojecte de llei presentat el passat juliol pel govern central en la que estava previst la supressió de les EMD, i amb les converses s’ha constatat que l’avantprojecte de llei es va fer sense cap tipus de rigor, que és un projecte de reforma fet de cara a l’opinió pública, als bancs alemanys i amb voluntat de potenciar diputacions en comptes dels ajuntament però que allunya al ciutadà de l’administració. Segons sembla, tot i que no hi ha hagut rectificació oficial per part del Govern de l’estat, es faran canvis respecte al que es va anunciar l’estiu passat i el que es farà és eliminar aquelles institucions que no siguin rigoroses  però en cap cas el total de les entitats menors o figures anàlogues de tot l’estat.